מהו כאב כרוני?
כאב כרוני הוא כאב מתמשך הנמשך לפחות שלושה חודשים.
הכאב מופיע באזורי גוף שונים בעקבות פציעה, זיהום, או מחלה ועשוי לנבוע מרקמה, איבר או אזור מסוים במוח, או בעמוד השדרה. כאב כרוני עשוי לגרום להפרעות נפשיות, תלות בסביבה ולפגיעה ממושכת באיכות החיים.
למען האמת אני חושב שכל מי שסובל מכאב כרוני בין אם הוא חזק או חלש, בין אם הוא ממקור עצבי נפשי או אחר, בין אם הוא מעקצץ, שורף, חובט, מחשמל, מרטיט, קר, חם מלווה בתחושה ורגישות יתר או מלווה בחוסר תחושה,
כל התיאורים האלו מתייחסים רק לתחושה הפיזית שאיתה מתמודד אדם שסובל מכאב כרוני אך היא לא מסביר את הסבל האמיתי, הסבל האמיתי הוא הלופ החוזר והאין סופי של אותה התחושה שחוזרת על עצמה באופן בלתי פוסק ובלתי ניתן לשליטה ושינוי.
בכל פעם שאני רוצה להסביר למישהו את הכאב שאני עובר אני לא מנסה להסביר את התחושה כי האומנם התחושה לא נעימה, כואבת ומציקה, אבל חוסר האיזון התחושתי שקיים בגוף בין התחושות שאתה מרגיש לבין אלו שלא. בעצם אולי יהיה יותר נכון להסביר את זה ככה, כשאדם עושה מדיטציה הוא מתכנס לתוך עצמו ויוכל לחוש כל איבר ואיבר בגופו, הוא יכול להרגיש את הנשימה והנשיפה, איך האוויר הקר נכנס ויוצא מהאף ומהפה, או למשל הוא יכול לבצע מדיטציה בהליכה ולהתרכז במגע של הרגל עם המדרכה בכל צעד שהוא ילך, אבל אם אני משנה את החוויה לדבר מה שאינו מסב נעימות ומעניק תחושה של כאב או סבל, ואם אני מבטל את האפשרות שלך להתנתק מאותה התחושה הלא נעימה שאתה חווה כי כל כאב שאנו חווים אנחנו מייד רוצים להתרחק ממנו, להפסיק אותו, לחדול לכואב, אבל אז אתה מגלה שאין דרך כזו ואתה תקוע, אתה תקוע בין החיים שהיו לחיים שעכשיו.
תגובות
הוסף רשומת תגובה